Het gemeentearchief is bezig het aanvraagproces te digitaliseren, zodat u zelf de archiefstukken direct online via onze website kunt aanvragen. Dit werkproces wordt binnen enkele weken ingevoerd. Als de exacte datum bekend is informeren wij u daarover via onze website. Tot die tijd vraagt u stukken aan via e-mail of via het reactieformulier.

 

U kunt een e-mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


In deze e-mail vermeldt u het toegangsnummer, de titel van het archief en het inventarisnummer (zei voorbeeld hieronder)

 

Voorbeeld voor archiefstukken

 

Voorbeeld voor bouwdossier

 

Als u ervoor kiest om via het reactieformulier aan te vragen dan klikt u op het envelopje (zie IV in de afbeelding hierboven). Er opent een reactieformulier. Het toegangsnummer, de titel van het archief en het inventarisnummer staan hier al vermeld. U vult zelf nog uw naam, e-mail adres, en eventuele opmerkingen in en klikt op verzenden.
 

 

Aangevraagde stukken kunnen in de studiezaal geraadpleegd worden. De studiezaal is drie dagen per week open: dinsdag, donderdag, en vrijdag. Het archiefdepot (Gouwedepot), waar de archieven veilig zijn opgeborgen, ligt op een andere locatie. Drie keer per week worden er stukken vervoerd van het depot naar de studiezaal. Om ervoor te zorgen dat de archiefstukken op de door gewenste dag aanwezig zijn in de studiezaal geldt het volgende schema:

  • voor raadpleging op dinsdag dienen de stukken voor 13:00 op de maandag te zijn aangevraagd
  • voor raadpleging op de donderdag dienen stukken voor 13:00 op de woensdag te zijn aangevraagd
  • voor raadpleging op de vrijdag dienen de stukken voor 13:00 op de donderdag te zijn aangevraagd